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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 21:12:21    Sujet du message :
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Adamistrateur

Message(s) : 6586
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 41
Localisation : Gallifrey

Les développeurs les nommaient "Moebius", qui a en partie amené une confusion sur le nom de la planète.

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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 21:13:39    Sujet du message :
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1 Super Étoile du Temps

Message(s) : 1535
Inscription : 13 Nov 2007
Âge : 30
Localisation : Royaume de Tristain

J'admire toujours autant le style graphique.
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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 21:14:28    Sujet du message :
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5 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 5335
Inscription : 04 Jan 2005
Âge : 36
Localisation : Montpellier

Toujours aussi bien fait ^^ .

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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 21:28:22    Sujet du message :
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1 Super Étoile du Temps

Message(s) : 1359
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 38
Localisation : Escartons

Moebius, c'est pour les rubans de Möbius bien connus en mathématiques.
On voit aussi ces sprites de Sonic en prenant la plupart des ressorts, notamment d'Hill Top Zone.

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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 23:47:47    Sujet du message :
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6 Étoiles du Temps

Message(s) : 666
Inscription : 03 Jan 2005
Âge : 35
Localisation : Paris

Ca serait bien s'ils rajoutaient, par la suite, des sprites intermédiaires pour augmenter encore la fluidité des mouvements du jeu. Ca serait simplement magnifique.

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Message Publié : Mar 17 Juin 2008 23:56:38    Sujet du message :
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6 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 6608
Inscription : 14 Déc 2006
Âge : 35
Localisation : Marseille

Les animations de Sonic sont toujours aussi belles et fluides ^^
PS : ha d'accord! je comprend mieux pourquoi le monde de Sonic s'apelle Mobius dans les cartoons et les comics! (moi qui pensait que celà avait un rapport avec les anneaux)
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Message Publié : Mer 23 Juil 2008 13:30:01    Sujet du message :
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Adamistrateur

Message(s) : 6586
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 41
Localisation : Gallifrey

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http://img244.imageshack.us/my.php?imag ... al3dw1.jpg

http://img232.imageshack.us/my.php?imag ... asthg0.jpg


http://blazemp3.sepwich.com/sonic2remastered/Title.mp3

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Message Publié : Mer 23 Juil 2008 13:36:54    Sujet du message :
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Administrateur

Message(s) : 3186
Inscription : 03 Jan 2005
Âge : 35
Localisation : around the world

ce jeu, je le veux.

et je veux qu'ils fassent le 3&K 8D

faudrait qu'ils fasse un montage histoire de montrer ce que donnerait un niveau entier (décors, persos, items etc)
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Message Publié : Mer 23 Juil 2008 19:33:52    Sujet du message :
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6 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 6608
Inscription : 14 Déc 2006
Âge : 35
Localisation : Marseille

• Frédo
et je veux qu'ils fassent le 3&K 8D

je plussoie 8D
au passage, ses nouveaux graphismes sont toujours aussi magnifiques, et merci pour le MP3 ^^
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 13:26:23    Sujet du message :
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Adamistrateur

Message(s) : 6586
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 41
Localisation : Gallifrey

Une démo pré-alpha est sortie. Ce n'est pas un niveau, juste un test de moteur mais c'est assez prometteur:


Digg it!

S2HD is like a dream come true!

Sonic really needed to go back onto its glorious roots - and I honestly never imagined we could progress so fast in less than one year with this fast pace.

This has been possible only thanks to every talented and motivated contributor, past and present, which shared the same beloved memories of pure enjoyment with Sonic The Hedgehog 2 we had.

Yes, Sonic 2 HD will set many standards as it aims to be much more than a carbon copy version of the original. For instance, it will be the first time a genuine Sonic game will run at FULL HD – cinemascope resolution, Multiplayer Online Competitions, New Levels, unlockables and much more.

So, stay tuned and note this date as the real birthday of Sonic 2HD - we'll start to amaze you from now on.

- Vincent


Tech Demo Download

Needed D3D DLL Files

Please note this is pre-Alpha, so expect it to be full of bugs.

Please report any problems or issues you have experienced, along with your full system specs!

We just pushed into the demo as much content as we could and we are exhausted now! So please expect a full FAQ in tomorrow



BASIC CONTROLS

Move the keyboard to move Sonic on the floor
S=Jump
A=Negate Gravity
Down+Jump=Spindash

The 3 versions are not the same
Please try all three of them - each has a diff. zoom (It's just a Zoom Effect, the game will be seen at the 4X Res). I suggest to try S2HD_TechDemo_4x.exe first. We included the smaller 1x and 2x resolutions because level scrolling is still being developed - so the idea was to give everyone space to move around by having a smaller Sonic in a bigger level. Also, full screen may not work for some in this work in progress demo. Please report your system specs if this is the case.

TRICKS
Wait the main title screen for more than 10 seconds will put in the secret Credits Scene.

More Trick to be revealed..!! :D



=======================================

SONIC 2 HD TECH DEMO CONTENTS

=======================================

1. System Requirements

2. The Sonic 2 HD Project

3. The History of Sonic 2 HD

4. Joining us & Contact Information

5. Legal Disclaimer



=====================
1. System Requirements
=====================

We are testing these early engine builds with the highest
quality settings during development, so as to estabilish
the required specs to run at the "FULL HD" (1080p) resolution.
Low resolution compatible specs will be included in the next releases.
This tech demo could run at almost full speed on slower PCs,
so please note that these specs are not at all final. Please
report bugs or any other issues in our release thread on the Sonic
Retro forums.

The recommended system requirements are as follows:

-----------------------------------------
Graphics card:
-----------------------------------------
- 512 MB graphics RAM.
- The graphics card must be able to render multiple 3d primitives
with post pixel shader effects (Direct3D 9 and Pixel Shader 2.0 compatible)
in "FULL HD" (1080p) resolution at a rate of 60 frames per second.

-----------------------------------------
CPU and RAM:
-----------------------------------------
- 2.4 GHz
- 2 GB RAM


-----------------------------------------
Operating System:
-----------------------------------------
- Microsoft Windows XP SP2 32-bit
- Microsoft Windows Server 2003 SP2 32-bit
- Microsoft Windows Vista Ultra Edition 32-bit
- (DirectX 9.0c or higher)


-----------------------------------------
Joystick/Gamepad:
-----------------------------------------
- Something DirectInput compatible with 8 buttons or so.



=====================
2. The Sonic 2 HD Project
=====================


The S2HD project is a Sonic Retro open community endeavour. Its purpose is

to remaster Sega's classic Sonic the Hedgehog 2 with high definition (HD)
graphics and music, whilst at the same time precisely preserving the original
gameplay (that continues to set quality standards to this day).

S2HD will not be limited only to presenting a beautiful graphical and musical
version of the original. New features that were not present in the original
will also be made available. Some examples are especially the online multiplayer
modes and extra levels.



=====================
3. The History of Sonic 2 HD
=====================

The idea of creating a high definition version of Sega's classic Sonic the Hedgehog 2
first appeared on a website called "Alchemist Defined". An artist calling himself
Billy had drawn an incredibly impressive piece of artwork, which showed Sonic about
to fight the last boss of the game in the "Death Egg Zone". The low-resolution sprites
were richly brought to life in this phenomenal piece of artwork: both the background
and the characters had been completely remastered. A number of video gaming websites
quickly discovered the image and were soon showing it off on their homepages.
The question had been posed; "What would Sonic 2 look like in high definition?"

The "Sonic Retro" community had always taken a keen interest in all things related to
Sonic's classical era. On December 6th 2007, a member of this community
called "Athelstone" found Billy's image and excitedly posted it in the General discussion
forums, while asking the very same question - what would it be like?. The thread was
soon moved to the "Creative Works" section of the forum.

Three months later, on March 8th 2008, a member of Sonic Retro called "Vangar"
created a discussion thread asking for a game engine he could use to start work
on such a project. The thread gained a surprising amount of interest! Many members
of the community quickly began to post concept images of what the game ought to
look like. To begin with, fans would merely apply graphical filters to the original
low-resolution graphics. A member called "Yarharhar" then posted an image of a
completely remastered Sonic, along with a method describing how he had drawn it!
It was not long until a member of the community called "Vincent" was so inspired
by Yarharhar's effort, that he took it upon himself to begin remastering a whole
set of Sonic's character frames. Sonic 2 HD had begun!

However, the most difficult tasks still lay ahead of the project. How would we
organize ourselves to achieve this goal? What game engine would be used to make
it a reality? One possibility was to use a modified Genesis emulator, which would
display the graphics from the original game ROM in high definition. However, it was
decided that this would be far too limiting for the project. This is because the
bugs and slow downs from the original game would be replicated, rather than fixed
and improved upon. It would also be impossible to expand upon the project if its
foundation was just an emulator.

Another possibility was to use a custom made engine that had already been created.
A member of the community called "Taxman" had already created a popular Sonic
engine called "Retro Sonic". Unluckily, the physics in his engine were not yet
close enough to the original genesis series for it to be used (despite the fact
that Taxman's engine boasted an incredibly impressive level development kit for
designing original Sonic levels). It was likely that Taxman would eventually perfect
the physics in his engine - but rather than wait for him to accomplish this, the
community thirsted for the Sonic 2 HD project to move forward.

After a time, a staff team had been formed. Since Vincent had already remastered
many of Sonic's frames, he became the project leader and the lead artist.
A member called "SANiK" had even created an online database, which allowed
contributors to upload all of their artwork, while members "Athelstone" and
"Blue Streak" coordinated some of the community's contributions while giving
suggestions and guidance to other project staff. Eventually, the administrators
of Sonic Retro granted us our own community forum for the Sonic 2 HD project -
but we still didn't have an engine!

Members of the community were starting to cast doubt upon the project - was it
really going to become a reality or not? Then, out of the blue, a long-running
member of the community called "LOst" privately informed the project staff that
he had already been developing his own engine for a number of years and would
like to be a part of the project. The staff were astounded at the accuracy of
his physics, since they were based upon Sonic 3 (which fixed many of the bugs
present in Sonic 2's physics). We finally had an engine! On September 15th 2008
the first technical demo of Sonic 2 HD was released - Sonic has returned!



=======================================
4. Joining us & Contact Information
=======================================

Want to help us? Are you an artist or skilled musician? You're welcome to join us!
Please register at the Sonic Retro forums at [url="http://forums.sonicretro.org"]http://forums.sonicretro.org[/url] and
click on the "Community Projects" section. Please read our contribution rules
and guidelines first before posting an example of your work in the relevant topic.
If your work is of a high standard, it is likely that you will be invited to join
our staff. We need:

- Character / Enemies artists: To remaster sprites of characters and enemies
(the use of vector programs like Illustrator or Flash is preferred).
- Background artists: Drawing either backgrounds to be used as Level Tiles for
levels or menu screens.
- Concept artists: To throw together mockups of what the project should be aiming
to artistically achieve.
- Music composers: Either Real instruments or Synthetized music, our engine finally
accepts .OGG audio files. All remasterings must follow the original Sonic 2 tunes.
- Artists to draw an opening and ending sequence.

If you want to contact S2HD Staff, just send us a private message on the Sonic Retro forums.




=====================
5. Legal Disclaimer
=====================

"Sonic 2 HD" is in no way affiliated with Sega® or Sonic Team®.
The copyrights of "Sonic The Hedgehog" and all associated characters,
names, terms, art, and music thereof belong to Sega®. All registered trademarks
and copyrights belong to Sega® and Sonic Team®. "Sonic 2 HD" is a non-profit
endeavour created by fans. No financial gain whatsoever is made from project efforts.
No intent to infringe said copyrights or registered trademarks is made by contributors of
"Sonic 2 HD".

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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 13:38:49    Sujet du message :
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2 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 2318
Inscription : 22 Jan 2005
Âge : 32
Localisation : Sarif Industries

*halluciné par les recommendations système Oo*

Facebook - @Threed0t
Les Autres Geeks - @LesAutresGeeks - Youtube (Les Autres Geeks)
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 16:29:37    Sujet du message :
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4 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 4533
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 32
Localisation : Internet.

*pareil*

putain comment c'est abusé. o_o
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 16:32:23    Sujet du message :
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5 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 5335
Inscription : 04 Jan 2005
Âge : 36
Localisation : Montpellier

• Citer
-----------------------------------------
Graphics card:
-----------------------------------------
- 512 MB graphics RAM.
- The graphics card must be able to render multiple 3d primitives
with post pixel shader effects (Direct3D 9 and Pixel Shader 2.0 compatible)
in "FULL HD" (1080p) resolution at a rate of 60 frames per second.

-----------------------------------------
CPU and RAM:
-----------------------------------------
- 2.4 GHz
- 2 GB RAM

Faudra leur expliquer ce que c'est qu'une optimisation O.o .
Je comprend pourquoi ça rame autant sur mon PC en émulation...

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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 16:38:27    Sujet du message :
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4 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 4533
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 32
Localisation : Internet.

Je viens de tester, putain que c'est beau, mais c'est pas super fluide chez moi. D:
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 17:30:47    Sujet du message :
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Adamistrateur

Message(s) : 6586
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 41
Localisation : Gallifrey

Moi ça marche nickel.

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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 17:39:29    Sujet du message :
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5 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 5335
Inscription : 04 Jan 2005
Âge : 36
Localisation : Montpellier

Toi tu dois avoir une bête de PC.

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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 17:48:51    Sujet du message :
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Support technique

Message(s) : 3065
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 43
Localisation : Kirisame Magic Shop

Je vois qu'il y en a qui s'enflamment un peu vite.
Après multiples tests par divers membres de Sonic Retro, il semblerait qu'elles soient un petit peu exagérées, ces recommandations.

Je viens de tester ça sur un P4 2GHz muni d'une carte graphique pourrie (une Intel intégrée à 64Mo) et la démo arrive à tourner malgré tout (à 10-15fps mais elle tourne).
Je pense que ça ira beaucoup mieux sur mon Sempron 2800 (je pourrai vous le dire seulement à la fin de la semaine).

Il en ressort malgré tout que le moteur y semble très fidèle à l'original, bien qu'une aussi petite portion ne permette pas réellement de juger ce que ça donnera réellement dans le jeu. Mais je pense que ça part très bien.

Aussi, dernier détail. Il a été rapporté que le jeu ne tourne pas sous Wine.

C'est là qu'on me trouve maintenant.
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 17:57:57    Sujet du message :
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Adamistrateur

Message(s) : 6586
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 41
Localisation : Gallifrey

Pas sur Windows? Je suis pourtant en xP

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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 18:10:11    Sujet du message :
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4 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 4533
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 32
Localisation : Internet.

Wine c'est un truc pour pouvoir émuler Windows sous Linux, nan ?
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Message Publié : Mar 16 Sep 2008 19:16:30    Sujet du message :
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5 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 5335
Inscription : 04 Jan 2005
Âge : 36
Localisation : Montpellier

• Dioxaz
Aussi, dernier détail. Il a été rapporté que le jeu ne tourne pas sous Wine.

Et comment j'aurais pû le tester ? 8D
Il marche très bien sous Wine.

Un interpréteur Wen plutôt.

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Message Publié : Mer 17 Sep 2008 11:55:12    Sujet du message :
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Support technique

Message(s) : 3065
Inscription : 31 Déc 2004
Âge : 43
Localisation : Kirisame Magic Shop

Ah, au temps pour moi alors. Certains membres de Sonic Retro n'avaient pas pu la faire tourner, ça m'a induit en erreur. :P

Sinon, j'ai testé la démo sur mon laptop (Acer 5630, processeur "Centrino Duo" T5200 double coeur à 1,6 GHz), un seul mot : Niquelle. ^^
Je confirme que le moteur est réellement fidèle à l'original (peut-être certains bugs que je n'ai pas remarqué).

Reste plus qu'à le tester à la maison.

C'est là qu'on me trouve maintenant.
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Message Publié : Jeu 18 Sep 2008 01:16:13    Sujet du message :
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Administrateur

Message(s) : 3912
Inscription : 02 Jan 2005
Âge : 40
Localisation : Tu vois le canon de mon flingue ? Ben je suis de l'autre côté...

De toutes façons l'émulation bouffe la fluidité, c'est bien connu.
...encore une démo qui ne sera jamais éditée sur Macintosh...

Sinon j'ai un pc qui traîne dans ma chambre (un truc comme 800mhz), ça serait fun de regarder l'étendue des dégâts si je tente de le faire tourner dessus 8D

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"SuperSeb, fan de Ratchet"
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Message Publié : Jeu 18 Sep 2008 06:22:02    Sujet du message :
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5 Super Étoiles du Temps

Message(s) : 5335
Inscription : 04 Jan 2005
Âge : 36
Localisation : Montpellier

Wine n'étant pas un émulateur mais un interprêteur, il est peu gourmand en ressources, c'est juste que ça marche quand ça veut bien... contrairement à un émulateur qui en bouffe beaucoup mais est bien plus fidèle.

C'est surtout que mon PC a un Sempron (de la merde) à 1,9ghz (bof bof) et une carte graphique à chier (je sais pas combien de mémoire vidéo mais ça doit être risible). Ajoutons à ça le fait que je n'ai pas de pilotes vidéo...

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Message Publié : Sam 20 Sep 2008 15:48:42    Sujet du message :
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3 Étoiles du Temps

Message(s) : 397
Inscription : 20 Juin 2007
Âge : 32

J'ai testé et ça marche nickel sur mon PC. (en même temps il est pas vieux)

C'est qu'une petite zone. On peut pas trop juger là dessus comme le dit Dioxaz. C'est tout de même bien sympa. Plus qu'à attendre un niveau entier voir ce que ça donnera.

Mais si rien qu'une si petite zone comme ça prend 10Mo, j'imagine pas la taille du jeu entier.

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AllJapan
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Message Publié : Sam 20 Sep 2008 16:15:56    Sujet du message :
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Administrateur

Message(s) : 3186
Inscription : 03 Jan 2005
Âge : 35
Localisation : around the world

Avis similaire, c'est pas énorme pour juger, mais ça permet d'être très optimiste.

Mon PC fait tourner cette démo correctement, j'espère que ça ira pareil pour le jeu complet.
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